Başlangıç...

Bismillahirrahmanırrahiym..

25 Kasım 2019 Pazartesi

Dik Sistem (Köprü) Yapımı...

Masrafları azaltmanın ve kaliteyi arttırmanın yollarını arıyorum...

Dik Sistem ve Kalem Sürcüsünü tasarladım ama daha değişebilir...

Dik Sistem (Köprü) ve Kalem Sürcüsü...


Kalem Sürücüsü Servo Motor ile kolay oluyor...


https://grabcad.com/library/pencil-driver-1
Kalem Sürücüsü Planları için resime tıklayınız...
Nasıl çalıştığını seyretmek isterseniz Video'ya tıklayınız...



Plastik kalemlerden kaplin [ problemli ]...

Dikey sistemi (köprü) 2 kat kornişten yaptım...
Bu aşamada köprünün ayaklarının yamuk olması sonradan, tabanlara montaj sırasında düzeliyor...

Motoru ve tahtaları Japon ve Cırt ile tutturdum...

Yine montaj sırasında ufak ayarlamalar gerekti.. Tabla sistemi çok sıkı oldu. Gevşetmek için alt tahtanın birini hafifçe alçalttım... Ayrıca serbest hareket etmesi için çeşitli şekillerde ayarlayarak baya bir uğraştım...
Kızaklara montaj yine uğraştırdı...
Montaj sırasında köprü ayakları düzgün dursun diye alt tarafa yardımcı bir korniş kullandım...
En son plastik cırt'ları mil tutucuların içinden geçirerek sıkıştırdım...
Milleri sıkıştırmak için Plastik Kelepçe (Cırt) kullandım...

Plastik kalemler ile yaptığım Kaplin dışa kayarak çıkma yaptı...
Ayakların gönyede olması için L köşe ile dış tarafına tutturdum...


Yine sağlam dik olması için sola,sağa L köşe kullandım.

Kalem Sürücü tahtası ince vida ile kızak tahtasına tutturuldu.


Masa üstünde genel görünüş.


Limit için Micro Swtich ayarladım.
Micro Switch'leri tutturmak biraz problemli oldu. Japon tutmadı ve ucun hareketini engelledi. Micro Switch üzerindeki deliklere uygun vida kullanmak en iyisi...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder