Başlangıç...

Bismillahirrahmanırrahiym..

10 Kasım 2019 Pazar

İlk malzemelerin temini ve denenmesi...

5-6 ay kadar önce Vidalı Mil'e karar verdim... Geçenlerde Vidalı Mil, Somun ve Kaplin'i robotizmo.net'den aldım..

Vidalı Mil (8 mm çapında, 2 mm hatveli, 40 cm uzunluğunda) ve Somunu...


Kaplin 8x5 (Bir yanı 8 mm çaplı delik (mil için), bir yanı 5 mm çaplı delik (step motor için))...

Step motorlar shop.gator3d.com'de uygun fiyata vardı...


"Step Motor Sürücü Karti A4988"
"L298N Voltaj Regulatörlü Çift Motor Sürücü Kartı Devresi"
aldım...

Step Motor Sürücü Karti A4988 (küçük birşey)

L298N Voltaj Regulatörlü Çift Motor Sürücü Kartı Devresi
Step Motor denemeleri yaptım... A4988 kolay oldu. Ama Step Motor ile matkap yapma denememde yüksek akım gerekince L298N'yi kurdum. Onda da 24V 6A adaptör ile denerken L298N çatır çutur yandı...

Sanayideki Alüminyumcu "elimde 30x30'luk Sigma Profil var" dedi. "Metresi 40 TL" dedi...
Ben de inşaat malzemeleri satan dükkandan metresi 4 TL'ye 3 metre ikili Korniş aldım (kornişler biraz zayıf malzemeden yapılma)...

Milyoncudan PVC kapı-pencere menteşesi ve demirden L köşe ve vidaları aldım...
Kornişlerden alt tablayı yapmaya da başladım... L köşeler ve vidalar ile birleştirdim...

Arkadaştan matkap alıp menteşeleri 8 mm iç çap  olacak şekilde delip hem kızak hem de mil tutucu yapabildim...

Düz mil'leri bozuk Scanner'lerden söktüm (8 mm çapında, 40 cm)...

Sanayi'den mobilyacıdan 35x40x2 cm kadar bir sunta aldım 5 TL'ye... Adamın hoşuna gitti CNC yapıyorum deyince :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder