Başlangıç...

Bismillahirrahmanırrahiym..

7 Ocak 2020 Salı

Problem : Adım atlama ve takılma yapıyor.

XY Plotter'in denemelerini iyice yapmaya çalışıyordum... PCB'yi düzgün çizemiyordu...
Adım atlama ve takılma yapıyordu. Giderken tıkır tıkır sesler çıkarıyrdu ve az az takılıp öyle gidiyordu... A4988 ve DRV8825'i ayarlasam da pek iyi bir sonuç alamıyordum... Step Motorlara Rotary Encoder takmayı düşünmeye başlamıştım...
Ama yuvarlanıp rastgele denemeler yapınca, karmaşa oluyor ve pek bir sonuç alamıyordum... O yüzden tane tane düşünerek hareket etmeye karar verdim...
Biraz denedim... "Son bir gayret" dedim...
Hareket ettirmeye gücünün yetmediğini düşündüm...
Kullandığım 18V 1A adaptörü, DC-DC Step-Up converter ile 30V'a ayarladım...
Daha kötü oldu...
Düşündüm de Step-Up converter'siz daha iyi olduğuna göre Step-Up'u yeterli besleyemediğimi düşündüm...
Step-Up girişine akımı güclü Laptop Adaptörü bağladım...
Evet, daha iyi oldu... Yaşasın... Çok düzgün bir ses çıkarıp düzgünce gidiyor...
Demek ki sorun : Güç Yetmiyor.

Daha sonra büyük dörtgenler şeklinde bir kontrol yaptım. Drv'lerin pot'ları ile ayar yaparak ısınma-güç dengesini sağlamaya çalıştım... Isınmayı azaltmak için çizgilerden sonra bekleme koydum... O zaman çizim daha iyi oldu sanırım...

Tespit : Takılan Y ekseninin kaplin vidaları sökülmüş...
Onu düzeltince düzgün yaptı gibi...

Sistem pek sağlam olmadığından dolayı (hazır bir sistem değil) çeşitli problemler çıkıyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder