Başlangıç...

Bismillahirrahmanırrahiym..

30 Aralık 2019 Pazartesi

PCB çizme denemeleri...

PCB'lerin iletken kısımlarını Permanent Kalem'le çizmeyi düşündüm (sonra bakır plaketi eriteceğim)...
Eagle ile örnek PCB'yi DXF olarak kaydettim...
Benim programla optimize ettim (CNC çiziminde çok düzensiz idi)...

 
Yine benim program ve kendi Arduino Firmware'imle, 0.5 kalem ile normal A4 kağıdına çizgileri çizdirdim....
İlk sonuçlar yetersiz idi (%80 gibi düzgün)... GRBL Firmware'i ile de denedim o da aynı şekilde yaptı... Bu denemerin iyi tarfı çok uzun sürmesine rağmen A4988 ve DRV8825 sürücüleri hiç ısınmadılar...
Kaymaları en iyi anlama yöntemi : Büyük bir kareyi 10 kere tekrarladım. Kayma belli oldu...

Bir iki iğne 0.5 kalem ucuna oldu... Kırtasiyeciden de asetatlı kağıt almıştım, şeffaf...

İğne uzun olursa ve silgiye tuturunca takılma ve zıplama yapıyor...


0.5 kaleme uyan iğne ile daha iyi oldu ama yine de köşelerde yay oluyor...
İğne ile çizdirme denemelerinde, iğne yamukluğu yüzünden bir yöne güzel çizerken ters yöne iğne zıplama yaptı... Bir de iğne esnemesi, köşelerde eksik çizmeye neden oluyor. Köşeler o zaman yay şeklinde çıkıyor.
Ben de çizgilere (Line) başlarken ucu kaldırıp, indirip öyle başlıyorum ve 1 kere git gel ve git yapıyorum. O zaman çizgiler düzgün oluyor...
İncecik çizgilere bakarak CNC'nin çalışmasını daha iyi anlayabilirim gibi geldi...

MAN02 Mandren aldım. 3 mm ucundaki motorlara oluyor. Bendeki A2212 Fırçasız Motor'un ucuna oldu...
A2212 Fırçasız Motor...
 0.3 mm ile 2 mm arasında birkaç matkap ucu siparişi verdim (HSS "2 mm" diye aradım)...
[0.3 mm olan kıl gibi ince]
SolidWorks ile de Z eksenini tasarlamaya da başladım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder